مدرسه فلسفه و الهیات

25 تير 1399

مدرسه فلسفه و الهیات

مدارس فرهنگ و هنر با استفاده از اساتید مجرب و تکیه بر فعالیت‌های کارگاهی و عملی به دنبال ارایه سرفصل‌های تخصصی مشخص شده به دانشجویان در عرصه‌های واقعی و شبه‌واقعی خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده به‌علت بیماری کرونا و بازگشت محدودیت‌های مرتبط، پیوست‌های مجازی برای این مدارس اجرایی خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند از بستر مجازی در این دوره‌ها حضور پیدا کنند. همچنین درصورت مرتفع شدن محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر کرونا برگزاری این دوره‌ها طبق برنامه‌ریزی اولیه به صورت جلسات و کارگاه‌های حضوری خواهد بود.

مدرسه فلسفه و الهیات پیرامون بحث اصول اعتقادی و جهان‌بینی و بهره‌گیری از دلایل عقلی است . در دنیایی که تمام اصول اعتقادی در منصه فراموشی سپرده شده است و فردیت و توجه به دنیای مادی همه را از هستی خود به دور کرده است آن چیزی که عدم وجود آن بیش از پیش احساس می‌شود، وجود ابعاد معنوی در روح انسان است. در این راستا علم کلام به عنوان علمی جامع که پیرامون اصول اعتقادی، جهان‌بینی و دلایل عقلی تعریف می‌شود؛ می‌تواند به انسان برای حل مسائل اعتقادی، تشخیص سره و ناسره‌های اعتقادی، دفاع از اندیشه‌های عقلانی و دینی، رفع ابهام‌هایی که نسل جوان با آن رو به رو است، کمک کند.

مدرسه فلسفه و الهیات با توجه به این نیاز مبرم جامعه و جوانان برآن شد تا جلساتی با حضور اساتید  متخصص در این زمینه برگزار کند تا بستری برای اشنایی دانشجویان با این علم فراهم آید . کارگاه دینداری در دنیای جدید در 8 جلسه برگزار خواهد شد. که به شرح زیر است:

دین‌داری و توسعه یا تحدید مناسک

دین‌داری و چالش محیط‌زیست

دین‌داری و مسئله زنان

دین‌داری و چالش اخلاق و حقوق

دین‌داری و امر جنسی

دین‌داری، معنویت و فیزیکالیزم

روان‌شناسی دین‌داری و لذت

دین‌داری و امر سیاسی

 

شروع جلسات از تاریخ 22 مردادماه 1399 می‌باشد. مدت زمان هر جلسه 3 ساعت بوده و کارگاه‌ها از ساعت 9 الی 12 در روزهای چهارشنبه در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

هزینه در نظر گرفته شده برای شرکت در این مدرسه مبلغ 100.000 تومان برای عموم علاقه‌مندان و برای دانشجویان با احتساب 70درصد تخفیف مبلغ 30.000 تومان خواهد بود.

 

جهت ثبت نام بر روی گزینه‌ی مربوطه کلیک نمایید

 

ثبت نام ویژه دانشجویان

ثبت نام ویژه سایر علاقه مندان