مدرسه سینما

13 مرداد 1399

مدرسه سینما

مدارس فرهنگ و هنر با استفاده از اساتید مجرب و تکیه بر فعالیت‌های کارگاهی و عملی به دنبال ارایه سرفصل‌های تخصصی مشخص شده به دانشجویان در عرصه‌های واقعی و شبه‌واقعی خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده به‌علت بیماری کرونا و بازگشت محدودیت‌های مرتبط، پیوست‌های مجازی برای این مدارس اجرایی خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند از بستر مجازی در این دوره‌ها حضور پیدا کنند.

همچنین درصورت مرتفع شدن محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر کرونا برگزاری این دوره‌ها طبق برنامه‌ریزی اولیه به صورت جلسات و کارگاه‌های حضوری خواهد بود.

سینما و مساله دیالکتیک فرهنگ و اجتماع موضوعی است که همواره بخش وسیعی از نظریات جامعه‌شناسان را به خود اختصاص داده است؛ زیرا این رابطه و تاثیرگذاری، خود متاثر از شبکه‌ پیچیده‌ای از مسائل جاری در جامعه است که می‌تواند از دیدگاه‌های مختلف تحلیل و بررسی شود.

محتواهای تولید شده در بستر سینما برای آنکه بتوانند مفاهیم مورد نظر خود را بازگو کنند؛ نیاز به تحلیل دارند. که این شناخت و تحلیل در جامعه جوان و پرسش‌گر نیاز مبرمی به شمار می‌رود.

در همین راستا سازمان دانش‌جویان جهاددانشگاهی با برگزاری کارگاهی تحت عنوان «مدرسه سینما» در نظر دارد به صورت نظری و عملی گامی در جهت آگاهی و درک دقیق‌تر دانش‌جویان از فیلم و محتواهای سینمایی بردارد.

این کارگاه با حضور منتقدین و کارشناسان در زمینه‌های سینما، روان‌شناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و... در 10 جلسه  2 الی 3 ساعته برگزار می‌شود و به آموزش مفاهیم و نقد و بررسی سینما خواهد پرداخت.

جلسات این دوره با سرفصل‌های ذیل برگزار می‌شود:

-  تفاوت نقد و تحلیل

-  اهمیت آشنایی با تاریخ سینما

-  ژانر

-  سینمای کلاسیک

-  مکتب‌های سینمایی

- ویژگی‌های سینمای مدرن اروپا

 

شروع جلسات از تاریخ 4 شهریور 1399 خواهد بود.

 

 مدت زمان هر جلسه 3 ساعت بوده و کارگاه‌ها از ساعت 9 الی 12 در روزهای سه‌شنبه در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

هزینه در نظر گرفته شده برای شرکت در این مدرسه مبلغ 100.000 تومان برای عموم علاقه‌مندان و برای دانشجویان با احتساب 70درصد تخفیف مبلغ 30.000 تومان خواهد بود.

 

جهت ثبت نام بر روی گزینه‌ی مربوطه کلیک نمایید

 

ثبت نام ویژه دانشجویان

ثبت نام ویژه سایر علاقه مندان