جشنواره عکاسی روز دانشجو

9 آذر 1399

جشنواره عکاسی روز دانشجو

 

به نام خلاق هستی بخش

 

ایده جشنواره با توجه به بحران همه‌گیری بیماری کرونا (کویید19) و تاثیرات عمیق آن بر نظام تعلیم و تربیت کشور خصوصا در سطح آموزش عالی، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با همراهی روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد بر آن شدند تا با برپایی یک جشنواره هنری، ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، را گرامی بدارند و علیرغم محرومیت از حضور پرشور فیزیکی دانشجویان در پردیس دانشگاه، فضای پویش آنان را در روزهای قرنطینه فراهم سازند.

 

- هدف جشنواره :

جشنواره هنری «دانشجو در قرنطینه» بستر نگاهی متفاوت و واقع‌گرایانه از سوی خود دانشجویان به شرایطی است که نظام آموزش عالی کشور در حال حاضر با آن مواجه است. امیدواریم این جشنواره با فرانمایی فرصت‌ها و چالش‌های زیست دانشجویی در دوران قرنطینه، تشویق دانشجویان به آفرینش خلاقانه هنری، معرفی و نمایش نمونه‌هایی از برترین و جدیدترین آثار دانشجویی و نمایش دستاوردهای ‏هنری،‎ ایجاد زمینه برای رشد هنر و دید هنری در میان دانشگاهیان، موجب گفتمان‌سازی میان دانشجویان، استادان، کارمندان و مسئولین دانشگاه از زبان هنر شود.

لازم به ذکر است در فرآیند حل مسئله همواره تعریف و فرانمایی صورت مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، که جشنواره حاضر نیز چنین هدفی را از دریچه هنر دنبال می‌کند. بنابراین می‌توان گفت نمایش واقع‌گرایانه و در عین حال هنری وضعیت حال حاضر

زیست در قرنطینه دانشجویان و آسیب‌شناسی آموزش مجازی از لنز دوربین‌ها و گوشی‌های دانشجویان هدف اصلی این رویداد فرهنگی هنری است.

- محورهای جشنواره:

عکس و عکس نوشته (کپشن)

فیلم کوتاه ۱ دقیقه‌ای

 

- شرایط :

1. شرکت در این جشنواره برای تمام دانشجویان آزاد و بلامانع است.

2. شرکت کنندگان باید آثار ارسالی خود را تنها از درگاه‌های رسمی اعلام شده (آدرس الکترونیک info@sdjd.ir  و  آیدی تلگرام sdjdm_admin@ ) به دست دبیرخانه جشنواره برسانند.

3. آثار ارسالی باید مطابق با موازین جمهوری اسلامی ایران و شئونات اسلامی باشند.

4. ویرایش آثار تا آن‌جا که به جنبه‌های استنادی عکس خدشه وارد نکند، بلامانع است.

5. داوری آثار با حضور نمایندگان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه فردوسی مشهد صورت خواهد گرفت.

6. هر هنرمند می‌تواند همزمان در هر دو محور شرکت کند.

7. حداکثر آثار ارسالی قابل پذیرش، ۳ اثر در هر محور می‌باشد.

‎ 8. آثار ارسالی نباید همزمان برای جشنواره‌های دیگر هنری ارسال شده باشند و یا در دیگر مجامع و محافل هنری تحت داوری قرار داشته باشند.

9. در محور عکس؛ لازم است هنرمندان از فرمت jpg با کیفیت مناسب و در محور ویدیو یک دقیقه‌ای فرمت mp4 را در ارسال آثار رعایت کنند

10. در محور فیلم یک دقیقه‌ای بدیهی است اگر مدت زمان اثر ارسالی بیشتر از یک دقیقه باشد، آن اثر از فرآیند داوری حذف خواهد شد.

11. آثار ارسالی نباید حاوی امضا یا علامتی که امکان شناسایی خالق اثر را فراهم سازد، باشند. شرکت کنندگان در محور فیلم توجه داشته باشند، از قید نام خود در فیلم ارسالی، جدا خودداری نمایند.

12. در هنگام ارسال آثار، همراه با با اثر، قید کردن تمامی مشخصات (شامل: نام، نام خانوادگی، آدرس، تلفن ثابت و همراه) ضروری است. اگر ترجیحا تمام اطلاعات در یک فایل PDF پیوست گردد، مناسب است.

13. حق انتشار آثار برگزیده برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.

14. وظیفه تصمیم‌گیری برای موارد پیش‌بینی نشده با دبیرخانه جشنواره است.

- موضوعات:

کلاس مجازی امتحانات مجازی مطالعه در دوران قرنطینه و سایر آثار ناظر بر احوال زندگی دانشجویی در دوران قرنطینه ناشی از کرونا و آموزش مجازی

 

جوایز هرمحور

نفر اول ۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال  به همراه یادبودهای ویژه دانشگاه

نفر دوم ۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال  به همراه یادبودهای ویژه دانشگاه

 نفر سوم ۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال  به همراه یادبودهای ویژه دانشگاه

گاه شمار جشنواره‏

آخرین مهلت ارسال آثار: 13 آذر 1399

اختتامیه: 16 آذر 1399 همزمان با روز دانشجو؛

 

نحوه برگزاری اختتامیه لازم به ذکر است به دلیل الزام نهادهای برگزارکننده این رویداد هنری به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اختتامیه حضوری نخواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برنامه اختتامیه را از طریق لایو اینستاگرامی که مشارکت از صفحات رسمی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه فردوسی مشهد پخش خواهد شد، دنبال کنند.

 

منتظر آثار هنری شما دانشجویان هنرمند و زیبا اندیش هستیم.

 

 

 نشانی دبیرخانه: بزرگراه آزادی ، پردیس دانشگاه فردوسی ، ساختمان معاونت فرهنگی‌جهاددانشگاهی مرکزی

شماره تماس دفتر مرکزی سازمان دانش‌جویان جهادددانشگاهی خراسان‌رضوی : 31997333-051

 

 

کانال تلگرام سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی 

پیج اینستاگرام سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی