بزرگداشت علامه طباطبایی

30 آبان 1390

بزرگداشت علامه طباطبایی

همایش بزرگداشت سی امین سالگرد علامه طباطبایی به همت گروه علم، اندیشه و دین و با همکاری مشترک سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی مشهد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم در خراسان رضوی، بسیج دانشجویی، شهرداری مشهد و اداره کل ارشاد استان در تاریخ 25 آبان جاری در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید. آیت الله فیاضی و یزدان پناه از جمله مهمانان ویژه این همایش بودند.

در این همایش همچنین پیام آیت‌الله حسینی زنجانی توسط فرزند ایشان قرائت شد. در این پیام، آیت الله زنجانی با تأکید بر میزان و عمق دانش علامه طباطبایی آورد: این بزرگوار چنان بر اسفار صدرالمتألهین مسلط بود که آنگاه که مشغول تدریس آن می‌شد تصور می‌شد که دارد روزنامه می‌خواند.

وی با اشاره به دورانی که با علامه محشور بوده افزود: از افتخارات اینجانب این است که ایشان دو سال را در منزل بنده در زنجان سپری کردند و رفتار و کردارشان در این مدت که از نزدیک شاهد بودم بسیار آموزنده بود.

در ادامه‌ همایش حجت الاسلام والمسلمین فیاضی از استادان حوزه‌ علمیه‌ قم، در تبیین آرای علامه طباطبایی سخنرانی کرد و بحث‌های تازه و دیدگاه‌های فلسفی این استاد بزرگ را مورد اشاره قرار داد.

در ادامه حجت‌الاسلام یزدان‌پناه، پیرامون عرفان علامه طباطبایی به سخنرانی پرداخت و در سخنان خود به محورهای اساسی عرفان این استاد بزرگ که از نگاه سخنران، شامل وادی تربیت و عمل، وادی نظر و تئوری، وادی فهم متون دینی و بعد احساسی و ادبی بود اشاره‌وار سخن گفت.

در پایان همایش، از آیات سیدعزالدین زنجانی و عبدالحمید شربیانی، دو تن از محققان و برجستگان حوزه‌های علمیه، و از شاگردان علامه طباطبایی تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است با توجه به دوری محل برگزاری این طرح از محیط های دانشگاهی، حضور دانشجویان و دانشگاهیان در این طرح کم رنگ شده بود.