سیل مهربانی

23 دی 1398

سیل مهربانی

همانگونه که مطلع هستید، پس بارندگی های شدید روزهای گذشته در استان سیستان و بلوچستان، هموطنان ما در این استان با سیلی بی سابقه مواجه شده اند که خسارات زیادی به آنان وارد کرده است. به گفته احمدعلی موهبتی (استاندار سیستان و بلوچستان) قطع محورهای ارتباطی ۵۰۰ روستا، بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی فرعی، قطع برق ۱۳۰ روستا، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۳۰۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان، قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک، قصرقند و همچنین آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی از جمله آسیب‌های وارد آمده به مناطق سیل زده این استان است.

کانون اردوهای جهادی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عنوان بخشی از بدنه دغدغه مند دانشگاهیان خراسان رضوی، در نظر دارد تا با همراهی خیرین عزیز، نقش کوچکی در تسکین دردها و برطرف کردن نیازهای اولیه هموطنان سیستان و بلوچستان داشته باشد. هرچند آسیب های به وجود آمده بسیار گسترده تر از توان یک مجموعه دانشجویی می باشد، لکن ما سعی داریم تا رسالت انسانی، دانشگاهی و اجتماعی خود را در حد توان انجام دهیم.

در مظلومیت و محرومیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان همین بس که پوشش خبری مصیبت آنان به قدری ضعیف است که با آنکه وضعیت ایشان بسیار تاسف بار تر است، حتی عکسی مناسب برای پوستر این طرح نیز یافت نشده و عکس پوستر، عکسی  تزئینی و مربوط به سیل چند سال گذشته در افغانستان است.

با توجه به فعالیت های گذشته سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در استان سیستان و بلوچستان در برگزاری یک دوره اردوهای جهادی نوروزی و همچنین ساخت یک مدرسه دو کلاسه با نام آواز الفبا در روستای بیراگوند شهرستان کنارک، پل ارتباطی برای ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین به صورت مستقیم برای مردم آسیب دیده روستاهای آن منطقه وجود دارد.

 

کمک های غیر نقدی :

خیرین محترم می توانند کمک های غیر نقدی خود که شامل اقلام ضروری ذیل است را در کلیه ساعات شبانه روز به آدرس ما تحویل نمایند:

اقلام ضروری : مواد غذایی خشک (انواع کنسرو، برنج، حبوبات، چای، قند، روغن، شکر، شیرخشک و ...)، پتو،لباس، لوازم بهداشتی بانوان، مواد شوینده، پوشک و ...

آدرس : پردیس دانشگاه فردوسی، سازمان مرکزی جهاددانشگاهی، دفتر سازمان دانشجویان

تذکر مهم : هرچند با توجه به گستردگی مشکلات منطقه، ممنوعیتی در اهدای البسه دست دوم وجود ندارد، لکن خواهشمند است خیرین محترم در اهدای البسه دست دوم، شان و شخصیت آسیب دیدگان را رعایت نمایند و فقط پوشاک در حد نو را اهدا نمایند. متاسفانه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی از قبول و ارسال اقلام مندرس معذور خواهد بود. ضمن آنکه با توجه به فرهنگ غنی قوم بلوچ در استفاده از لباس بومی قوم بلوچ، البسه معمولی چندان کارایی ندارد و بیشتر نیاز آنان به لباس گرم و لباس زیر معطوف می شود.

 

کمک های نقدی :

پرداخت اینترنتی مبلغ دلخواه از طریق لینک https://idpay.ir/sdjdir  و یا پرداخت نقدی در آدرس فوق

 

لازم به ذکر است کلیه گزارشات مربوط به اقلام و مبالغ جمع آوری شده و نحوه ارسال و توزیع آنها از طریق همین سایت و همچنین کانال تلگرامی سازمان دانشجویان برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کانال خبری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی

http://telegram.me/sdjdir