اطلاعیه شماره 2 دریای خاک

15 آذر 1394

اطلاعیه شماره 2 دریای خاک

ضمن عرض تشکر از ثبت نام شما در اردوی «دریای خاک»، لطفا مطالب ذیل را به دقت مطالعه کرده و برای حضور در اردو اجرا نمایید. دوستانی که به هر دلیلی پس از مطالعه مطالب ذیل مایل به انصراف از حضور در اردو باشند، تنها تا پایان وقت اداری روز سه شنبه (17 آذر) برای اعلام انصراف و دریافت وجه پرداختی خود فرصت دارند. با توجه به لزوم هماهنگی های نهایی اسکان و مواد غذایی تا پایان هفته جاری، پس از تاریخ فوق الذکر تنها نیمی از وجه پرداختی عودت داده خواهد شد. لذا ادامه تمایل حضور هریک از دوستان در اردو، به معنای مطالعه دقیق و پذیرش کلیه موارد ذیل می باشد. چنانچه پس از مطالعه مطالب ذیل باز هم سوال و یا ابهامی وجود داشت، می توانید با ستاد مرکزی سازمان دانشجویان به شماره 05138832355 تماس حاصل نمایید.

- این اردو از عصر (ساعت 18) روز سه شنبه 24 آذر آغاز شده و تا شامگاه (ساعت 23) پنجشنبه 26 آذر مطابق برنامه ذیل پایان خواهد یافت.

تاریخ

روز هفته

صبحانه

نهار

شام

برنامه

94/9/24

سه شنبه

-

-

ساندویچ سرد

داخل اتوبوس

حضور دانشجویان در محل سازمان مرکزی جهاددانشگاهی (ساعت 18) و حرکت به سمت شهر جندق (800 کیلومتر)

94/9/25

چهارشنبه

عدسی

(روستای مصر)

چلو

کباب کوبیده

(روستای مصر)

کنسرو

تن ماهی

(روستای مصر)

بازدید از قلعه تاریخی جندق (احتمالی) / حرکت به سمت روستای مصر (100 کیلومتر) / جلسه کوتاه توجیهی، استراحت و صرف صبحانه / بازدید روستا، شترسواری، موتور سواری و سافاری / صرف نهار / پیاده روی در رمل ها / کارگاه آموزشی نجوم / رصد شبانه / مراسم آتشونی / بازگشت به محل اسکان

94/9/26

پنجشنبه

پنیر گوجه خیار

(روستای مصر)

چلو مرغ

(شهر طبس)

ساندویچ گرم

داخل اتوبوس

ساعت 8 صبح حرکت به سمت خور و طبس (300 کیلومتر)/ بازدید از دریاچه و آبشار نمک (احتمالی) / زیارت امامزاده حسین بن موسی / حرکت به سمت مشهد (560 کیلومتر)

- حمل و نقل بین شهری، پذیرایی (وعده های اصلی)، اسکان و هزینه برنامه های متمرکز در طی این اردو به عهده سازمان دانشجویان می باشد. لذا با توجه به دور بودن از شهر و محل های مناسب خرید، لطفاً امکانات شخصی مورد نیاز خود (تنقلات، لوازم بهداشتی و ...) را از قبل همراه داشته باشید. چنانچه حساسیت های غذایی و یا بیماری خاصی دارید، پیش از برگزاری اردو با تماس با ستاد مرکزی سازمان دانشجویان، این مسئله را به اطلاع مسئولان اردو برسانید تا حتی‌المقدور بر اساس امکانات موجود با شما همکاری شود .

- لازم به ذکر است هزینه تمام شده حضور هریک از شرکت کنندگان در این اردو بین 150 تا 180 هزار تومان می باشد که تنها مبلغ 80 هزار تومان آن توسط شرکت کنندگان پرداخت شده است و مابقی از محل اعتبارات دانشگاه فردوسی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تامین می شود. با توجه به این نکته که اعتبارات دانشگاهی مختص دانشجویان و دانشگاهیان می باشد، لذا طبق اعلام قبلی حضور تعداد معدود همراهان غیر دانشگاهی در تکمیل ظرفیت اتوبوس سوم منوط به پرداخت هزینه کامل اردو (150 هزار تومان) می باشد. لازم به ذکر است این اردو به صورت دانشجویی و در سطح دانشجویی برنامه ریزی شده است، لذا شرکت کنندگان می بایست انتظارات خود را با این سطح تطبیق دهند زیرا اردوهای مشابه غیر دانشجویی با هزینه های بسیار متفاوت برنامه ریزی و اجرا می شوند. پوسترهای ذیل تبلیغ اردوهایی مشابه در سطح شهر مشهد و تهران می باشند.

- ارائه اصل فیش واریزی و همچنین کارت دانشجویی هنگام سوار شدن اتوبوس برای کلیه شرکت کنندگان الزامی می باشد، جهت جلوگیری از تاخیر در حرکت، موارد فوق را حتما به همراه داشته باشید.

- شرکت کنندگان بايد حداقل توانايي لازم براي حضور در مناطق کویری و پياده روي یک ساعته در کویر را داشته باشند.

- رعایت قوانین و موازین جاری دانشگاه اعم از حجاب و ... در تمام زمان اردو الزامی می باشد و با متخلفین مطابق با قوانین دانشگاه برخورد خواهد شد. استفاده از شال، مانتوهای کوتاه و دیگر پوشش های غیر متعارف دانشگاهی در کل زمان اردو ممنوع می باشد.

- شرکت کنندگان از ابتدا تا انتهای اردو می بایست از برنامه‌های متمرکز و گروهی اردو تبعیت نمایند. خروج از برنامه های متمرکز تنها با هماهنگی مسئولین اردو ممکن خواهد بود، در غیر این صورت مسئولیت اعمال فردی آنان بر عهده خود آنان می‌باشد.

- حمل و استفاده از مواد و تجهیزات ممنوعه که در قانون جرم شمرده می‌شود و یا همراه داشتن وسایل خطرناک برای سلامتی خود و دیگران اکیدا ممنوع است.

- برنامه های متمرکز اردو شامل مراسم آتشونی، رصد شبانه، رمل نوردی گروهی و ... برای کلیه شرکت کنندگان به صورت رایگان خواهد بود، لکن برنامه های فردی مانند شترسواری، موتورهای چهارچرخ، سافاری و ... با مسئولیت و هزینه هریک از شرکت کنندگان خواهد بود و جز تعهدات اردو نمی باشد. لازم به ذکر است طبق هماهنگی های انجام شده، هزینه شترسواری و موتور سواری 10 هزار تومان و سافاری 15 هزار تومان می باشد که به اهالی روستا و متولیان فردی هریک از آنان توسط خود دانشجویان علاقه مند پرداخت خواهد شد.

- علیرغم آنکه شرایط جوی و دمای هوا در مناطق کویری متفاوت از مشهد می باشد، لکن انتخاب لباس و کفش مناسب با توجه به شرایط جوی هفته آینده و پیاده روی کویری، شرکت کنندگان را در استفاده هرچه بیشتر از زیبایی های کویر یاری می‌کند. به همراه داشتن عینک آفتابی، کلاه لبه دار، کوله پشتی کوچک، لیوان، بطری آب و چراغ قوه می تواند برای شرکت کنندگان مفید باشد. با توجه به برنامه های رصدی تا پایان شب و شب های سرد کویر، بهتر است علاوه بر لباس مناسب برای طول روز، لباس گرم کافی برای حضور شبانه در برنامه رصد به همراه داشته باشید. همچنین در صورت شنی شدن لباس های شما در روز اول اردو، وجود حداقل یک دست لباس اضافه برای راحتی شما در روز آینده مفید خواهد بود.

- غیر از عکس های دسته جمعی اردو، دوستانی که مایل باشند می توانند با دوربین سازمان عکس گرفته و پس از پایان اردو با مراجعه به ستاد مرکزی سازمان دانشجویان، عکس های خود را دریافت نمایند. مسئولیت انتشار عکس های گرفته شده توسط موبایل ها و دوربین های شخصی به عهده خود افراد می باشد، بنابراین خواهشمندیم که از انتشار بی‌اجازه تصاویر دیگران، خودداری نمایید.

- وقت‌شناسی منحصرا به نفع شما و بخشی از حقوق همسفران شماست. تاخیر حتی یک نفر در گروه می‌تواند منجر به تاخیر کل گروه و از دست رفتن زمان و فرصت شود. لذا در صورت تاخیر شما، گروه با نظر سرپرست برنامه های متمرکز را بدون حضور شما آغاز خواهد کرد.

- سفر گروهی فرصتی برای تمرین کار گروهی ا‌ست، تقاضا داریم تا به سلائق و خواسته‌های یکدیگر و همچنین کادر اجرایی احترام بگذارند و از تکروی، ایجاد مزاحمت برای همسفران و... خودداری کنند.

- توجه به حفظ محيط زيست یکی از اصول شخصیت دانشگاهی و همچنین این اردو می باشد، لذا از کلیه دوستان خواهشمندیم در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

 

- علاقه مندان می توانند برنامه های آتی سازمان دانشجویان را از طریق کانال خبری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به آدرس https://telegram.me/sdjdir دنبال نمایند.